لایه برداری و پیلینگ پوست

نکاتی درباره جراحی زیبایی بینی

 .
به طور خلاصه پیلینگ شامل دو نوع سطحی و عمیق است . در روش سطحی مواد مصرف شده در قسمت سطحی پوست ( اپیدرم ) نفوذ می کنند . در روش عمقی مواد به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کنند . با توجه به هدف و صلاحدید پزشک روش سطحی یا عمیق انتخاب می شود .

روش لایه‌برداری مکانیکی
متداول ترین لایه‌‌برداری مکانیکی، روش میکرودرم ابریژن است. در این متد به کمک دستگاهی، پودرهای اکسید‌آلومینیوم که نوعی کریستال سخت می‌باشد، با فشار روی پوست پاشیده می‌شود و سپس دوباره با یک فشار منفی به داخل مخزن دیگری در دستگاه برمیگردد.
این خراشیدن توسط کریستال‌هاو سپس مکش و ایجاد فشار منفی روی پوست تاثیر بسیار خوبی را روی بهبود کیفیت پوست دارد و بیمار احساس رضایتی کامل به دنبال اتمام درمان خواهد داشت.

 
اثر و نفوذ‌ داروهای پوست بعداز این عمل، چندین برابر می‌شود و بنابراین کمک خوبی برای درمان دارویی مانند  رفع لک‌های صورت می‌باشد.

 
اعمال فشار منفی روی پوست صورت سبب آزادسازی موادی در پوست می‌شود که ساخت کلاژن را تحریک می‌کند، و در طولانی‌مدت باعث افزایش کلاژن‌سازی پوست و کاهش چین و چروک پوست می‌شود.

روش لایه‌برداری با لیزر
اکنون لیزردرمانی از درمان‌های متداول و رایج در مطب‌های متخصصان پوست و مو می‌باشد و کاربردهای زیادی در درمان بعضی از بیماری‌های پوستی مانند ضایعات عروقی (همانژیوم)، ماه‌گرفتگی‌، بهبود زخم‌های برجسته و کلوئید،
رفع جوشگاه‌های ناشی از آکنه‌های نئوکولتیک، رفع بعضی از لک‌ها مانند کک‌ومک ، لنتیگو(لکه‌های قهوه ای رنگی که معمولاً درسنین میانی به بالا در مناطقی مانند صورت و پشت دست‌ها که بیشتر در معرض آفتاب هستند، ایجاد می‌شود) و جوان‌سازی پوست دارد.

پیلینگ سطحی :

ملایم ترین نوع لایه برداری است که به صورت سرپایی و بدون نیاز به بی حسی، با استفاده از فرآورده های حاوی یک اسید رقیق روی انواع پوست ها قابل اجراست. اساساً اپیدرم یا روپوست را مورد عمل قرار می دهد و در موارد چین و چروک های ظریف ناشی از آفتاب، کک و مک، لکه های بارداری و تغییرات رنگ پوست، اسکارهای خفیف آکنه و ضایعات آفتابی خفیف به کار می رود. پوسته ریزی اندکی به مدت 5-3 روز ایجاد می شود و یک هفته بعد قابل تکرار است. باید توجه داشت که آثار مثبت این نوع پیلینگ چندان محسوس نبوده، قادر به حذف کامل چین و چروک یا لکه های پوستی نمی باشد. لذا برای کسب نتایج مطلوب و تکرار آن الزامی است.

پیلینگ متوسط :

این نوع لایه برداری عمیق تر و موثرتر از پیلینگ سطحی بوده و به درم  یا پاپیلر می رسد و ترمیم آن حدود 8-7 روز طول می کشد و در صورت نیاز بالینی چند هفته بعد می توان آن را تکرار کرد. از آنجایی که پیلینگ متوسط موجب سوختگی درجه 2 پوست می گردد، عوارض آن از نوع قبلی بیشتر است و چند روز استراحت در منزل الزامی است.

احتمالاً بروز درد و تورم خصوصاً در مناطق اطراف چشم وجود دارد هدف از انجام پیلینگ متوسط از بین بردن چین و چروک های خفیف تا متوسط تغییرات پیگمانتاسیون و لکه های پوستی، ضایعات جدی و سایر آثار دراز مدت ناشی از تشعشات خورشید است.}

در این مقاله اشاره ای به عمل بینی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.