همه چیز درباره اتریش و دریافت تابعیت این کشور ازراه سرمایه گذاری

راه های تحصیل در مقطع دکتری درکشور اتریش و مدارک مهم برای اخذ قبولی



برای مهاجرت به اتریش میتوان از طریق  اخذ تابعیت از طریق ازدواج در این کشور اقدام کرد.


مقطع دکتری در اتریش

تحصیل در قلب اروپا و در دانشگاه های معتبر و ارزان همیشه از اولویت های دانشجویان ایرانی می باشد. اتریش با داشتن دانشگاه های بسیار معتبر در جهان می تواند مقصد افرادی باشد که مایل هستند در کنار تحصیل در یک دانشگاه عالی، زندگی ارزان و با کیفیتی هم داشته باشند. برای ورود به دانشگاه های اتریش در مقطع دکترا، به طور معمول داوطلب باید دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه های آزاد و یا سراسری داخل کشور و یا کشور های دیگر باشد (البته در برخی موارد هم بدون اینکه فرد، دانشجو باشد هم می توان برای مقطع دکترا پذیرش گرفت). طول دوره دکترا در اکثر قریب به اتفاق رشته ها و دانشگاه ها دوره ای حدوداً ۵ ساله می باشد و زبان تدریس هم آلمانی یا انگلیسی (بسته به دانشگاه و رشته) است.

هر سال تحصیلی شامل دو ترم می باشد که ترم اول از ماه مارچ (اسفند ماه) شروع و ترم دوم هم از سپتامبر / اکتبر (مهر ماه) شروع می شود. دانشجویان خارجی باید پس از ثبت نام در دانشگاه و در صورتی که زبان تحصیلشان آلمانی است، برای آموختن زبان آلمانی و دوره پیش دانشگاهی  ثبت نام کنند. طول این دوره بین ۳ ماه تا یک سال و نیم بسته به کیفیت تحصیل دانشجو می تواند متفاوت باشد.

شهریه دوره های دکترا در اتریش هم در حدود سالیانه ۳۸۰ یورو می باشد (در حال حاضر در بسیاری از دانشگاه ها هم این شهریه را دریافت نمی کنند) که می بایست در ابتدای هر سال تحصیلی به دانشگاه پرداخت گردد. اما در بعضی از دانشگاه ها مانند دانشگاه صنعتی گراتس (TU-Graz) – این شهریه را به دانشجویان ایرانی در صورتیکه حداقل ۹ واحد در ترم گذارنده باشند، برمی گردانند.

برای دانشجویان خارجی مقطع دکترا هم امکان کار پاره وقت وجود دارد اما حساب کردن بر روی درآمد این کار خصوصاً در سال اول تحصیل به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

رشته های دانشگاهی در مقطع دکترا شامل کلیه رشته های علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم و هنر و گرایش های متفاوتی می باشد اما شرایط ورود برای هر رشته یا دانشگاه ممکن است با دانشگاه یا رشته دیگری متفاوت باشد. در اکثر رشته ها پذیرش مستقیم و به صورت قطعی صادر می شود اما در رشته های علوم پزشکی و پیرا پزشکی، داروسازی، روان شناسی، و تعدادی دیگر از رشته ها دارای آزمون ورودی است که لازم است فرد بعد از دریافت ویزا به اتریش رفته و در آزمون و مصاحبه ورودی شرکت نمایند. داوطلبانی که این مرحله را با موفقیت به پایان برسانند می توانند با اخذ ویزای دانشجویی وارد اتریش شده و تحصیل خود را آغاز کنند.

 

مدارک مورد نیاز برای اقدام جهت اخذ پذیرش در دوره دکترا در اتریش عبارتند از:

۱- کپی تمام صفحات پاسپورت با اعتبار بیش از شش ماه

۲- دوازده قطعه عکس رنگی

۳- ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی

۴- ترجمه رسمی و تایید شده مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد

۵- ترجمه رسمی و تایید شده ریز نمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد

۶- دو عدد توصیه نامه از اساتید قبلی

۷- رزومه

۸- بیانیه هدف (Statement of Purpose )

۹- مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی (در صورت وجود)

۱۰- گواهی اشتغال به تحصیل (در صورت وجود)

۱۱- گواهی عدم منع تحصیل (N.O.C ) از دانشگاه محل تحصیل قبلی

 

شرایط پذیرش دوره دکترا / شرایط جدید
 

۱-  دانشجوی دکترا  یا فارغ التحصیل مقطع ارشد  دانشگاه های سراسری یا پیام نور و یا آزاد

۲-  زبان تدریس در اغلب رشته ها به زبان انگلیسی  می باشد . رشته های به زبان انگلیسی  احتیاجی  به داشتن نمره آیلتس نمی باشد.

۳-  پذیرش در همان رشته  یا زیر شاخه های آن  خواهد بود که متقاضی در ایران دانشجوی آن رشته یا فارغ التحصیل آن  بوده است . امکان تغییر گرایش می باشد .

تبصره: تنها در صورت داشتن  اقامت والدین یا همسر بیش از ۵ سال میتواند رشته خود را عوض نماید.

۴-  شهریه در دانشگاه های اتریش بین ۳۸۵تا ۷۵۰ یورو در هر ترم می باشد.

۵-  اخذ پذیرش جهت رشته های مرتبط با مدیریت و اقتصاد و حسابداری شرایط دیگری را نیز شامل می شود.

۶-  مدت زمان پذیرش  : معمولا بین سه تا ۶ ماه می باشد.

ثبت شرکت و سرمایه گذاری یکی از راه های خوب برای گرفتن  اقامت اتریش وگرفتن پاسپورت این کشور است.

 مهاجرت به استرالیا - مهاجرت به استرالیا - مهاجرت به استرالیا

اطلاعات مربوط به ویزای دانشجویی سوئدبرای پزشکان

افراد حقوقى در کشور سوئد و گرفتن اقامت سوئد از طریق ازدواج

کسانی ک قصدمهاجرت به سوئد را دارند ،در ادامه راههای امکان  اقامت سوئد توضیح داده شده است.


نگاهی گذرا به کشور سوئد

سوئد کشوری در شمال اروپا که دارای آب و هوای سردی است که از 4 ناحیه تشکیل میشود . کوههای مملو از جنگل در این کشور وجود دارد .

نوع حکومت این کشور پادشاهی پارلمانی می باشد که جمعیتی نزدیک به 9 میلیون نفر در خود دارد . مذهب این کشور مسیحی ارتدکس ( آزادی مذهب تضمین شده است .) همچنین سوئد یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است که رشد اقتصادی بالایی را دارد، درآمد این کشور وابسته به صادرات و تولیدات صنعتی است که در حال حاضر از رشد صعودی عالی در توازن صادرات و واردات بر خوردار می باشد . همچنین واحد پول نیز در این سرزمین کرون می باشد .

بررسی کلی ازدواج

در ازدواج بحثهای غیر از تابعیت و آثاری که بر فرزندان با میشود آثار مالی نیز می باشد که  ممکن است قانون دولت متبوع یکى از طرفین حق نفقه را براى زن شناخته باشد، ولى قانون دولت متبوع طرف دیگر چنین اثرى را بر عقد نکاح بار نکرده باشد یا این که قانون ملى شوهر حق ریاست شوهر بر خانواده را پذیرفته باشد و حال آن که قانون ملى زن چنین حقى را براى شوهر نشناخته باشد. اگر در مرحله ایجاد حق اعمال قانون ملى زن و مرد را مطلقا نمیتوان پذیرفت، به آن علت است که در صورت غیرقابل جمع بودن دو قانون، رابطه زوجیت به وجود نخواهد آمد و کانون خانواده تشکیل نخواهد شد؛ ولى در مرحله تأثیر بین‏ المللى حق، تنها اعمال یک قانون را میتوان پذیرفت و آن قانون حاکم بر رابطه یا کانون واحد است.


قانون حاکم بر روابط یا کانون خانواده ممکن است، قانون اقامتگاه باشد یا قانون دولت متبوع یکى از طرفین رابطه. در حقوق بین الملل خصوصى بعضى از کشورها مانند: فرانسه و سویس در صورتى که زوجین داراى تابعیتهاى متفاوت باشند، آثار ازدواج آنها تابع قانون اقامتگاه مشترک است و هرگاه زن و شوهر داراى تابعیت مختلف، اقامتگاهشان در دو کشور متفاوت باشد و جداى از یکدیگر زندگى کنند، قانون مقر دادگاه اعمال میگردد. در حقوق بعضى از کشورها مانند مصر و سوریه و عراق (ماده 13 قانون مدنى مصر، ماده 14 قانون مدنى سوریه و ماده 9 قانون مدنى عراق) در صورت اختلاف تابعیت زن و شوهر، قانون دولت متبوع شوهر را واجد صلاحیت میدانند.


 در حقوق بین‏ الملل خصوصى ایران نیز راه حلى مشابه راه حل حقوق مصر و سوریه و عراق اتخاذ گردیده است و به واسطه ریاست شوهر بر خانواده قانون دولت متبوع شوهر بر قانون دولت متبوع زن ترجیح داده شده است، زیرا ماده 963 قانون مدنى ایران در این خصوص صریحا مقرر داشته است: «اگر زوجین تبعه یک دولت نباشند روابط شخصى و مالى بین آنها تابع قوانین دولت متبوع شوهر خواهد بود.» حکم این ماده هم در مورد زن و شوهر خارجى داراى تابعیت متفاوت و هم در مورد زن و شوهرى که یکى از آنها تابعیت ایران را دارد قابل اعمال است.

ازدواج در سوئد

سوئد کشوری نیست که به شیوه ای منظم و ثابت چنان که در کانادا یا استرالیا معمول است مهاجر بپذیرد. در این کشورها فرد مهاجر قبل از ورود به کشور مورد نظر برای مهاجرت و اقامت دائم در آن کشور اقدام می کند و گاهی بررسی پرونده سالها طول می کشد ولی بعد از دریافت ویزا فرد مشخصا به عنوان یک شهروند بالقوه وارد کشور می­شود. این شیوه ­ای نیست که دقیقا در سوئد اجرا شود. اغلب مهاجران سوئدی یا مهاجران کاری هستند،یا پناهندگان وخانواده­هایشان و یا افرادی که با یک شهروند سوئدی در یک رابطه بلندمدت نظیر ازدواج هستند. از اینرو افراد نمی توانند دقیقا و از ابتدا برای اقامت و مهاجرت به  سوئد اقدام کنند .

سوئد از سال 1995 در اتحادیه اروپا که در حال حاضر 25 کشور همکاری می کنند عضو بوده و داشتن اقامت این کشور باعث میشود فرد از مزایای شهروندی برخوردار میشود  و می تواند  کشورهای شینگن سفر کند.
 
بعد از آنکه در سوئد مقررات سختگیرانه مهاجرتی از طریق پناهندگی سوئد اعمال شد ، این مسئله منجر به بالا رفتن تعداد ازدواج های تقلبی با هدف کسب اقامت در این کشور گردیده است . فردریک مارتنبون حقوقدان اداره مهاجرت در این زمینه می گویند :« شنیدن اینکه افراد از قوانین چنین استفاده های بعمل می اورند ناخوشایند است اما اضافه می کنم که اداره مهاجرت در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در ابعاد اینگونه ازدواجها صوری ندارد .»

در سوئد اقامتی که بر اساس پیوند با سیتی زن (شهروند ) و یا مقیم این کشور صادر میشود معمولاََ تا دو سال یک اقامت موقّت است که در صورت جدایی اعتبار خود را از دست می دهد . این اقامت پس از 2 سال زندگی مشترک و اثبات و با دوام بودن آن به اقامت دائم تبدیل می گردد که حتی در صورت جدایی طرفین از یکدیگر نیز اعتبار خود حفظ می کند مگر اینکه اداره مهاجرت بر مدارکی دست یابد که ثبت کند این ازدواج از ابتدا یک ازدواج صوری بوده و در این صورت حتی پس از صدور یک اقامت دائم نیز می تواند آن را لغو کند  در واقع اقامت فردی که بر این اساس به سوئد آمده باشد تا زمانی که تبدیل به اقامت دائم شود منوط به پایدار بودن پیوندی است که باعث اقامت در سوئد میشود و چنانچه این پیوند قطع و عروس یا داماد وارداتی اقامت محکم و پایداری نگرفته باشد وی از نظر اداره مهاجرت سوئد فردی فاقد ریشه و پیوند محکم در سوئد محسوب شده و بنا به نص صریح قانون میبایست سوئد را ترک کنند .

گاهی در اثر ازدواج مختلط یعنی ازدواج بین زن و مردی که تبعه یک دولت نیستند زن دارای دو تابعیت میشود ، در واقع زنی که با مردی سوئدی ازدواج می کند هم تابعیت ایرانی را دارد و هم تابعیت سوئد را که از سمت شوهر به او رسیده را دارا می باشد .
در حقوق بین الملل ایران تابعیت از طریق ازدواج به 3 صورت می باشد .
1-     ازدواج زن و مرد خارجى:هرگاه مسأله ازدواج زن و مرد خارجى که تابعیتهاى جداگانه دارند، در ایران مطرح شود در مرحله ایجاد حق، یعنى تعیین شرایط و موانع ازدواج، بین قوانین ملّى زن و مرد تعارض به وجود مى‏آید، که باید دید قانون ملى کدام یک را باید مناط اعتبار دانست. و هر گاه پس از آن که نکاح بطور صحیح واقع شد، زن و شوهر تابعیتهاى جداگانه داشته باشند و در اثر عقد ازدواج تابعیت زن تغییر پیدا نکند، در آن صورت چون با مرحله تأثیر بین‏ المللى حق مواجه هستیم، نه مرحله ایجاد حق، باید دید آیا همان قانونى که در مورد تعیین شرایط و موانع ازدواج، یعنى مرحله ایجاد حق، مناط اعتبار بوده، در این مرحله نیز قابل اعمال است یا خیر؟

2-     ازدواج زن ایرانى با مرد خارجى: در این فرض که بین قانون ایران (قانون ملى زن) و قانون خارجى (قانون ملى مرد) تعارض پدید مى‏آید، پرسش این است که اولاً، شرایط و موانع ازدواج تابع کدام قانون است: قانون ایران یا قانون خارجى؟ ثانیا، در صورتى که زن ایرانى با مرد بیگانه‏ اى ازدواج کند که مطابق قانون دولت متبوع او تابعیت شوهر به واسطه وقوع عقد ازدواج بر زن تحمیل نشود، در مورد آثار ازدواج، یعنى مرحله تأثیر بین‏المللى حق، کدام قانون ملى واجد صلاحیت است؟

 منظور از مرحله تأثیر بین‏المللى حق، تعیین قانون حاکم بر حقوق و تکالیف زن و شوهر نسبت به یکدیگر است. چنانکه ماده 1102 قانون مدنى، در این مورد تصریح کرده است: «همین که نکاح بطور صحت واقع شد روابط زوجیت بین طرفین موجود و حقوق و تکالیف زوجین در مقابل همدیگر برقرار میشود.»

3-ازدواج زن خارجى با مرد ایرانى: در این فرض، چون مطابق بند ششم از ماده 976 قانون مدنى: «هر زن تبعه خارجى که شوهر ایرانى اختیار کند، تبعه ایران محسوب می‏شود» از لحاظ حقوق بین ‏المللى خصوصى ایران اصولاً در مرحله ایجاد حق، یعنى تعیین شرایط و موانع ازدواج، تعارض قوانین ملى (قانون ملى زن و مرد) رخ می‏دهد، زیرا پس از آن که نکاح بطور صحیح واقع شود زوجین از دیدگاه حقوق ایران و از منظر دادگاه ایرانى تابعیت ایرانى دارند و مطابق ماده 6 قانون مدنى روابط شخصى و مالى بین آنها تابع قانون ایران خواهد بود. البته باید توجه داشت که در این فرض نیز امکان حدوث تعارض چند قانون ملى وجود دارد، زیرا مطابق ماده 986 قانون مدنى: «زن غیر ایرانى که در نتیجه ازدواج، ایرانى مى‏شود، مى ‏تواند بعد از طلاق... به تابعیت اول خود رجوع نماید، مشروط بر این که وزارت امور خارجه را کتبا مطلع کند... .» نتیجه آن که، هر گاه زن پس از وقوع طلاق به تابعیت پیشین خود رجوع کند، در مورد آثار طلاق، از جمله عدّه و وضع حقوقى زن در زمان عدّه، تعارض بین قانون ملى مرد ایرانى و زن مطلّقه خارجى به وجود می ‏آید.

 

 

 مهاجرت به استرالیا- مهاجرت به استرالیا - اقامت استرالیا 

دامی برای مردان تنبل

عنوان:کودک درون باید بیاید بیرون

 


 تجربه زمان حال

در زمان حال زندگی کنید
 
قبول داریم زندگی کردن در زمان حال چندان ساده نیست. ممکن است درگیر گذشته و آینده شوید، ولی هیچ اشکالی ندارد. فقط کافی است آن را تشخیص داده و خیلی زود خودتان را از آن بیرون بکشید. همین باعث می‌شود حالتان بهتر و‌ آرام‌تر شود.در این مورد هم مثل بقیه چیزها، ایدآل‌گرایی باعث ایجاد اضطراب و خودخوری می‌شود. پس سعی کنید کم‌کم خودتان را به این سبک زندگی کردن عادت دهید و زیاد سخت نگیرید. مهم این است که پشتکار داشته باشید و به تدریج کمتر و کمتر به عادت‌های سابقتان برگردید.

«فقط یک زمان است که اهمیت دارد: اکنون! این مهمترین زمان است چون تنها زمانی است که روی آن قدرت داریم.» — لئو تولستوی

«من هیچوقت نمی‌توانم به آینده فکر کنم. خودش به زودی می‌رسد.» — آلبرت انیشتین

«راز سلامت جسم و فکر این است که نه بخاطر گذشته غصه بخوریم و نه بخاطر آینده نگران باشیم، بلکه هوشمندانه و صادقانه در زمان حال زندگی کنیم.» — بودا

احتمالاً نوشته‌های زیادی درمورد زندگی کردن در زمان حال و اینکه چطور می‌تواند کمکتان کند، خوانده‌اید.

امروز می‌خواهیم هفت فایده شگفت‌آور زندگی کردن در زمان حال را برایتان عنوان کنیم. البته خیلی از این فواید به هم مرتبط هستند.

قبول داریم زندگی کردن در زمان حال چندان ساده نیست. ممکن است درگیر گذشته و آینده شوید، ولی هیچ اشکالی ندارد. فقط کافی است آن را تشخیص داده و خیلی زود خودتان را از آن بیرون بکشید. همین باعث می‌شود حالتان بهتر و‌ آرام‌تر شود. در این مورد هم مثل بقیه چیزها، ایده آل‌گرایی باعث ایجاد اضطراب و خودخوری می‌شود. پس سعی کنید کم‌کم خودتان را به این سبک زندگی کردن عادت دهید و زیاد سخت نگیرید. مهم این است که پشتکار داشته باشید و به تدریج کمتر و کمتر به عادت‌های سابقتان برگردید.

این را هم بگوییم، زندگی کردن در زمان حال قرص جادویی نیست که همه مشکلاتتان را برطرف کند. این هم مثل ورزش منظم، به طرق مختلف به مرور کمکتان می‌کند.

۱. مهارت‌های اجتماعی‌تان را تقویت می‌کند.
وقتی شروع به تجربه زمان حال کنید، این یکی از اولین چیزهایی است که متوجه‌اش می‌شوید. اگر حس می‌کنید در برخورد با آدم‌ها عصبی یا خجالتی هستید یا نمی‌دانید چه باید بگویید، این راهکار خوبی است.

وقتی در زمان حال زندگی کنید، ذهنتان دیگر مملو از اتفاقاتی که در گذشته افتاده (وقتی فلان چیز را گفت منظورش چه بود؟) یا اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد (اگر فلان چیز را بگویم چه فکر خواهند کرد؟) نخواهد بود. خودآگاهی‌تان را کنار بگذارید.

همین جا هستید و توجهتان دقیقاً روی فردی که مقابلتان است و با او صحبت می‌کنید متمرکز می‌شود.

در چنین وضعیت ذهنی، باید وانمود کنید این فرد یکی از نزدیک‌ترین دوستانتان است و با آن چارچوب ذهنی با او حرف بزنید.

وقتی با دوست صمیمی‌تان هستید مطمئناً به چیزی که در آینده اتفاق می‌افتد یا برداشت او از حرفتان فکر نمی‌کنید. فقط از مکالمه‌تان لذت می‌برید و همان لحظه که با او هستید برایتان مهم است.

زندگی کردن در زمان حال مهارت گوش دادنتان را هم تقویت می‌کند. عادت بد فکر کردن به آینده و اینکه در جواب او چه باید بگویید را هم از بین می‌برد. این باعث می‌شود روی حرف طرفتان بیشتر تمرکز داشته و با زبان بدنتان انرژی‌ای بسیار مثبت به او منتقل کنید که بفهمد واقعاً حرف‌هایش شنیده می‌شود.

زندگی کردن در زمان حال تمرکزتان را هم تقویت می‌کند تا بتوانید بهتر از پس وقفه‌ها و چیزهایی در محیط پیرامونتان که باعث پرت شدن حواس می‌شود، برآیید.

۲. خلاقیتتان را بالا می‌برد.
اگر نویسنده یا هنرمند هستید یا کارهای خلاقانه دیگری انجام می‌دهید، متوجه خواهید شد که وقتی زیاد فکر نمی‌کنید، ذهنتان بازتر می‌شود و الهامات بیشتری به سراغتان می‌آید. وارد وضعیتی می‌شوید که ایده‌هایی نو بدون اینکه بدانید چطور، به ذهنتان می‌رسد.

این مورد تقریباً شبیه به مورد اول است. از این جهت که وقتی مثلاً نویسنده هستید و چیز می‌نویسید، این شبیه به یک مکالمه است. وقتی در مکالمه‌ یا نوشته‌ حضور داشته باشید همه چیز خیلی بهتر از زمانی که خیلی جلوتر از خودتان یا پشت سرتان ر می‌بینید پیش خواهد رفت. با فکر کردن به گذشته و‌ آینده فقط موانع ذهنی برای خودتان ایجاد می‌کنید که خلاقیتتان را نابود می‌کند.
 
 مزیت‌های زندگی کردن در زمان حال

زندگی کردن در زمان حال تمرکز را تقویت می‌کند
 
۳. کمک می‌کند بیشتر قدردان زندگی‌تان باشید.
یکی از بزرگترین مزیت‌های زندگی کردن در زمان حال این است که میزان تمایل به تحلیل کردن‌ها و برچسب‌ زدن‌ها به آدم‌ها و مسائل در شما کم می‌شود. دیگر به اندازه گذشته قضاوت نخواهید کرد.


شاید به نظرتان عجیب برسد ولی وقتی در زمان حال زندگی می‌کنید، زندگی عادی برایتان جذاب‌تر و جالب‌تر می‌شود. رنگ‌ها به نظرتان روشن‌تر خواهد رسید. سرزندگی بیشتری در گیاهان، طبیعت و آدم‌ها می‌بینید. شگفتی همه تکنولوژی‌های ساخته دست بشر را بهتر درک می‌کنید و چیزهایی که همیشه به نظرتان عادی و روزمره می‌آید، جالب می‌شود.

مثل این می‌ماند که با روشنی و کنجکاوی بیشتری به دنیا نگاه کنید. انگار دوباره بچه شده‌اید و دوست دارید همه چیز را کشف کنید.

۴. استرس‌تان را خالی می‌کند.
وقتی در زمان حال زندگی می‌کنید، آرامش و تمرکز خاصی درونتان به وجود می‌آید. اگر در طول یک روز عادی استرس داشته‌اید، یکی از بهترین‌ راه‌ها برای ایجاد این آرامش درونی یک یا دو دقیقه تمرین تنفس عمیق است.

این تمرین نه‌تنها جسمتان را آرام می‌کند بلکه تمرکز بر دم و بازدم‌ها ذهنتان را هم از گذشته و آینده دور کرده و روی زمان حال متمرکزتان می‌کند.

۵. نگرانی‌هایتان را کمتر کرده و فکر‌کردن افراطی را از شما دور می‌کند.
اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که قبل از اینکه کاری انجام دهند، بیش از اندازه به همه چیز فکر می‌کنند، زندگی کردن در زمان حال بهترین راه چاره برای این عادتتان خواهد بود. البته منظورمان این نیست که دیگر آن عادت فکر کردن را نخواهید داشت، همین که لحظه‌ای به زمان حال بیایید برایتان خوب است. می‌تواند جلو نگرانی‌های غیرضروری درمورد اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد را بگیرد و باعث شود وارد عمل شوید و در واقعیت ببینید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

۶. روشنفکرترتان می‌کند.
شاید این بهترین فایده آن باشد. زندگی کردن در زمان حال برچسب‌هایی که روی آدم‌ها و چیزهای مختلف می‌زدید را برمی‌دارد و دیدتان را برای دیدن و تجربه کردن چیزها بدون تفکرات قبلی‌تان باز می‌کند. این بزرگترین نقشی است که زندگی کردن در زمان حال در بالا بردن خلاقیت و مهارت‌های اجتماعی‌تان دارد. دیگر می‌توانید بدون موانع فکری که قبلاً داشتید به همه چیز نگاه کنید.

به خودتان هم آسان‌تر خواهید گرفت و در عین حال می‌بینید که نتایج بهتری هم از تلاش‌هایتان می‌گیرید.

۷. شوخ‌طبعی‌تان را بیشتر می‌کند.
وقتی وارد زمان حال می‌شوید، متوجه خواهید شد که شوخ‌طبعی و بازیگوشی‌تان هم بیشتر می‌شود. وقتی از این دیدگاه به مسائل نگاه می‌کنید، دیگر به اندازه قبل سخت و چالش‌انگیز به نظر نخواهند رسید. آن طرزفکر وسواسی از شما دور خواهد شد.

انجام هیچ کاری بیش از اندازه راحت نخواهد شد ولی انجام خیلی از کارها راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود.

بچه‌ها معمولاً بیشتر از بزرگسال‌ها در زمان حال زندگی می‌کنند و بازیگوش‌ترند. با زندگی کردن در زمان حال می‌توانید بازیگوشی کودکی را به خودتان برگردانید.

۳ راه برای زندگی کردن در زمان حال
آمدن به زمان حال و زندگی کردن در آن چند روش دارد که می‌توانید چند مورد از آن را امتحان کنید تا ببینید کدام برای شما موثرتر است. اینها سه مورد از روش‌های محبوب ما هستند:

روی تنفستان تمرکز کنید: این را بالا هم ذکر کردیم. مقالات مختلفی درمورد تکنیک تنفس عمیق هست که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

روی چیزهای درستی که مقابلتان است تمرکز کنید: از حواستان استفاده کنید. نگاهی به دوروبرتان بیندازید. ببینید چه چیزهایی اطرافتان وجود دارد که درست و بی‌مشکل هستند. به صداهای اطرافتان گوش کنید. پارچه لباس‌هایتان را لمس کنید و روی حسی که به شما می‌دهد تمرکز کنید. حتی می‌توانید روی نور آفتاب تابستانی یا باران پاییزی و حسی که روی پوستتان ایجاد می‌کند تمرکز کنید.

انرژی دیگران را دریافت کنید: اگر کسی را می‌شناسید که بیشتر از دیگران در زمان حال زندگی می‌کند، انرژی او را بگیرید. اگر چنین کسی را نمی‌شناسید، توصیه می‌کنیم به سی‌دی‌های افرادیکه در این رابطه حرف می‌زنند، گوش کنید. البته خواندن این دست کتاب‌ها هم خوب است ولی گوش دادن حس بیشتر و بهتری ایجاد می‌کند.

شروع دوره های آموزش بازیابی اطلاعات هارد با بیشترین کیفیت در مشهور ترین موسسات به روش فنی

شروع دوره های آموزش نصب کولرگازی با بالاترین کیفیت در معروف ترین آموزشگاهها به صورت علمی


موسسه پارسه دوره های آموزش نصب کولر گازی را با بهترین کیفیت در پیشرفته ترین آموزشگاه های خود برگزار می کند این دوره های آموزش نصب کولر گازی و اسپیلت توسط حرفه ای ترین و مجرب ترین اساتید این حوضه آموزش داده می شود ، آموزش در این دوره ها به صورت فنی و تجربی بوده و علاوه بر این که پس از اتمام دوره به شما مدرکی معتبر ارائه می شود از لحاظ فنی و تجربی نیز کاملا قادر به نصب و تعمیر کولر گازی و اسپیلت خواهید بود.




چگونگی نصب یک اسپلیت ( کولر ) دو تکه:

 هر کولر گازی ( اسپلیت ) متفاوت و منحصر به سازنده آن است اما این مقاله دستور العمل کلی برای آموزش نصب کولر گازی ( اسپلیت ) را توضیح می دهد .

 

• روش 1 از 3 : نصب واحد داخل

1 ) یک مکان مناسب و بدون مانع بر روی دیوار داخل سالن خود را برای نصب واحد داخلی کولر گازی ( اسپلیت ) پیدا کنید .
* از نور مستقیم خورشید و منابع گرما بپرهیزید .
* از مکان هایی که در آن ممکن است گاز نشت کند و یا غبار نفت یا گوگرد وجود دارد بپرهیزید .
* پنل داخلی کولر گازی ( اسپلیت ) به حداقل 6" یا به عبارتی 15 سانتی متر فضای باز در اطراف , بالا و دو طرف نیاز دارد و این واحد باید حداقل 7 فوت , به عبارتی 2.13 متر بالاتر از سطح زمین باشد .
* پنل داخلی کولر گازی را حداقل 3.3 فوت ( 1 متر ) دورتر از آنتن , برق یا خطوط اتصال که برای تلویزیون , رادیو , سیستم امنیت منزل آیفون یا تلفن استفاده شده است , نصب کنید . نویز الکتریکی این منابع می تواند موجب بروز مشکلات عملیاتی در کولر گازی ( اسپلیت ) شما بشود .
* دیوار باید برای نگه داشتن وزن واحد دیواری کولر گازی به اندازه کافی محکم باشد . ممکن است به ساخت یک فریم از چوب یا فلز برای پشتیبانی از آن نیاز داشته باشید .




                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
2 ) صفحه نصب را بر روی دیوار به طور کامل ایمن سازی کنید .

* صفحه ( پایه ) نصب را بر روی دیواری که میخواهید پنل داخلی را بر روی آن نصب کنید , نگه دارید .
* برای اطمینان از اینکه پایه ( صفحه ) نصب در هر دو صورت افقی و عمودی برابر است از یک تراز استفاده نمایید .
* با استفاده از مته در نقاط مناسب و در محل پیچ های پایه سوراخ های لازم را در دیوار ایجاد کنید .
* در داخل سوراخ ها رول پلاک گذاشته و صفحه ( پایه ) نصب را با پیچ به دیوار محکم کنید .


                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
3 ) به تناسب لوله کولر گازی ( اسپلیت ) یک سوراخ در دیوار ایجاد کنید .

* بهترین نقطه برای ایجاد سوراخ به بیرون را در فضای خالی براکت بیابید . شما همچنین باید فاصله و طول مورد نیاز لوله برای رسیدن به واحد خارجی را نیز در نظر بگیرید .
* یک سوراخ با قطر 3" یا به عبارتی 7.5 سانتی متر را بر روی دیوار ایجاد کنید . برای اطمینان از تخلیه مناسب , لوله باید شیب رو ب پایین به سمت خارج داشته باشد .
* یک فلنج انعطاف پذیر را داخل سوراخ قرار دید .

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
4 ) اتصالات الکتریکی را بررسی کنید .

* پنل جلویی واحد و کاور ( پوشش ) آن را بردارید .
* مطمئن شوید که کابل های برق به پایانه های پیچ متصل شده اند . مچنین اطمینان حاصل کنید که با نمودار هایی که با کولرگازی ( اسپلیت ) عرضه می شوند مطابقت دارند .

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
5 ) لوله ها را وصل کنید .

* لوله کشی را از واحد داخلی به سمت سوراخ حفر شده در دیوار اجرا کنید . خم شدگی ها را برای اطمینان از کارکرد خوب دستگاه به حداقل برسانید .
* یک لوله پی ویسی به طول 1.4 " یا 6 میلیمتر , کوتاه تر از طول ین سطوح داخلی و خارجی دیوار , برش دهید .
* درپوش لوله را در انتهای داخلی لوله پی وی سی قرار داده و لوله را در داخل سوراخ ایجاد شده در دیوار قرار دهید .
* لوله های مسی , کابل برق ولوله تخلیه را با استفاده از چسب برق به هم ببندید . لوله تخلیه را برای اطمینان از جریان آزاد آب در پایین قرار دهید .
* لوله را محکم به واحد داخلی متصل کنید . برای سفت کردن آن می توانید از دو آچار در جهت مختلف استفاده نمایید .
* لوله تخلیه آب را به پایه واحد داخلی کولر گازی ( اسپلیت ) وصل کنید .
* لوله ها و کابل های متصل را از طریق سوراخ ایجاد شده در دیوار هدایت کنید . اطمینان حاطل کنید که لوله تخلیه آب را در مکان مناسب تخلیه خواهد کرد .





                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —    —   —
6 ) واحد داخلی کولر گازی ( اسپلیت ) را با فشار دادن بر روی پایه ( صفحه ) نصب محکم کرده و از ایمن سازی آن مطمئن شوید .

                                              —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —    —   —
• روش 2 از 3 : نصب کنداسور در فضای باز

1 ) مکان مناسبی را برای نصب واحد بیرونی کولر گازی ( اسپلیت ) پیدا کنید .

* محل نصب واحد بیرونی کولر گازی باید از مناطق پر رفت و آمد و بسیار گرم و دارای گرد و غبار اید دور باشد .
* واحد بیرونی اسپلیت ( کنداسور ) برای اطمینان از عملکرد صحیح و مناسب به 12" فضای در اطراف خود نیاز دارد .

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
2 ) یک سطح بتنی برروی زمین درست کرده و از تراز بودن و مسطح بودن آن مطمئن شوید . این سکو باید به اندازه کافی بلند باشد . مثلا در حدی که در هنگام برف زمستانه بالاتر از سطح برف باشد .

* کنداسور بیرونی را بر روی سکو قرار دهید . از زیرسازی لاستیکی برای زیر کنداسور استفاده کنید تا لرزش آن را به حداقل برسانید .
* اطمینان حاصل کنید که هیچگونه آنتن رادیو یا تلویزیون در فاصله 10 فوت یا 3 متری کنداسور بیرونی نباشد .

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   — 
3 ) سیم برق را وصل کنید .

* پوشش را حذف کنید .
* به نمودار سیم کشی دستگاه مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنید که کابل های برق همانگونه که نمودار نشان می دهد به هم وصل شده اند . دنبال کردن دستور العمل سازنده برای سیم کشی بسیار مهم است .
* کابل ها را با گیره کابل محکم ببندید و پوشش آنها را جایگزین کنید .

                                                —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   — 
روش 3 از 3 : کامل کردن نصب و راه اندازی کولر گازی ( اسپلیت )

1 ) هوا و رطوبت را از مدار خنک کننده بریزید .

* درپوش ها را از دریچه های دو طرفه و سه طرفه و از پورت سرویس بردارید .
* یک لوله پمپ خلاء را به پورت سرویس وصل کنید .
* پمپ خلاء را روشن می کنیم تا زمانی که به خلاء مطلق 10 میلی متر جیوه برسد .
* پیچ تنظیم فشار پایین را بسته و خلاء را خاموش کنید .
* تمام شیرها و اتصالات را برای نشت تست کنید .
* پمپ خلاء را قطع کرده و پورت خدمات و دریچه ها را جایگزین کنید .




                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
2 ) مفصل لوله را با پوشش عایق و نوار عایق کاملا بپیچید.

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —

3 ) لوله را با گیره به دیوار محکم کنید.
 
                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —

4 ) سوراخ ایجاد شده بر روی دیوار را با استفاده از فوم پلی اورتان کامل ببندید .
                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —  
* مرحله عایق بندی لوله های بین واحد داخلی و پنل خارجی را فراموش نکنید زیرا در صورت تعرق لوله ها این عایق بندی از آسیب زدن به دیوار های شما جلوگیری خواهد کرد .
* همیشه به هنگام نصب و راه اندازی کولر گازی ( اسپلیت ) از دستور العمل شرکت سازنده که همراه دستگاه است پیروی کنید .
* یک پریز برق اختصاصی برای آموزش نصب اسپلیت  خود در نظر بگیرید . بهتر است پریز برق استفاده شده برای آن با دستگاه های دیگر مشترک نباشد .





اقامت نیوزلند و انواع مجوز نیوزیلند

 
عنوان : راه های مهاجرت نیوزلند و اقسام ویزا این کشور


نیوزیلند

نیوزلند یا زلاند نو کشوری توسعه یافته و ثروتمند است.این کشور که در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده از تعداد زیادی جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده است.نزدیک ترین همسایه به نیوزلند کشور استرالیا می باشد.بین استرالیا و نیوزلند دریای تاسمانی قرار دارد.مردم این کشور به کیوی ها معروفند, این موضوع به دلیل وجود نوعی پرنده خاص در این کشور می باشد.این پرنده که کیوی نام دارد تنها در نیوزلند زندگی می کند.کشور نیوزلند هم مانند استرالیا طبیعت و جانداران خاص و منحصر به فردی را در دل خود جای داده.این موضوع یکی از دلایل افزایش بازدید توریستها و تقاضای مهاجرین به این کشورها می باشد.اکثر جمعیت تیوزلند را مهاجرین تشکیل داده اند.این مهاجرین بر اساس آخرین آمار اعلام شده در سال 2013 از سوی مقامات نیوزلند 75% جمعیت کشور را تشکیل می دهند.اکثر این درصد مهاجرین را اروپایی ها تشکیل می دهند.جمعیت کشور نیوزلند نزدیک به 4.5 میلیون نفر می باشد.

 

کیوی, پرنده ملی نیوزلند

کیوی, پرنده ملی نیوزلند

طبق آمار های اعلام شده کشور نیوزلند در زمره مهاجر پذیرترین کشور های دنیا قرار دارد.سالیانه تعداد زیادی از متقاضیان بعد از آشنایی با کشور نیوزلند, به قصد اقامت در نیوزلند و یا تحصیل در نیوزلند یا در قالب توریست وارد این کشور میشوند.در ادامه اطلاعاتی در ارتباط با شرایط مهاجرت به نیوزلند برای شما آورده ایم. 

شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیاکشور استرالیا کشوری توسعه یافته و مدرن است که در جهان به عنوان یکی از پذیرا ترین و متنوع ترین کشورها شناخته می شود.این کشور که در نیم کره جنوبی واقع شده است ششمین کشور پهناور دنیاست و دارای جمعیتی بالغ بر 23 میلیون است.این کشور که تا سال 1901 مستعمره بریتانیا به حساب می آمد دارای مساحت تقریبی ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ می باشد.طبق آخرین آمارهای ارائه شده توسط نهاد های دولتی استرالیا تقریبان نیمی از جمعیت 23 میلیونی این کشور را مهاجران و یا همان افرادی که حارج از خاک استرالیا متولد شده اند تشکیل میدهند.این موضوع باعث تنوع نژادی استرالیا شده است.استرالیا عضو اتحادیه کشورهای همسود و یا مشترک منافع نیز می باشد.در این کشور بیش از 250 زبان مختلف وجود دارد.زبانهایی مانند : ایتالیایی,عربی,فارسی,چینی و ...

 

استرالیا علاوه بر شرایط خوب آب و هوایی و طبیعت بکر و زیبا, از شرایط اجتماعی و اقتصادی خوبی نیز بهره می برد.این موضوع یکی از دلایل اصلی وجود متقاضیان زیاد برای مهاجرت به استرالیا میباشد.این نکات مثبت ذکر شده در باره این کشور,دلیلی خوبی است برای حضور استرالیا در رتبه چهارم شادترین کشورهای جهان بعد از نروژ, دانمارک و سوئد.همین موضوع باعث بالا رفتن کیفیت زندگی در استرالیا شده است.استرالیا به عنوان بزرگترین جزیره دنیا نیز شناخته میشود و تنها قاره ای است که به دست یک ملت اداره می شود.در ادامهبرای آشنایی بیشتر شما با استرالیا به معرفی شهر های مختلف آن می پردازیم.

قبل از مهاجرت به استرالیا یا گرفتن اقامت بهتر است کمی با شهرهای استرالیا آشنا شویم.

کانبرا :

شهر کانبرا پایتخت کشور استرالیا میباشد.از نظر آب و هوایی دارای چهار فصل مشخص با تابستان های گرم وخشک و زمستان های سرد و مه آلود است .این شهر با جمعیت 351868 نفر در سال 2009 هشتمین شهر

پر جمعیت استرالیا بوده است.بیشتر مردمان کانبرا تحصیل کرده اند و دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه کانبرا از دانشگاه های

معتبر این شهر و همینطور استرالیا هستند.بازارها ومراکز مهم در کانبرا شامل (کانبرا سنتر،بلکونن مال،ودن وست فیلد،هایبپردام

تاگرانونگ،فیش ویک،بازار جیمیسون،مرکز عتیقه جات کانبرا،بازار ایستگاه قدیم اتوبوس و بازار گرمن هاوس ) میباشد.

شرایط مهاجرت به استرالای و زندگی در استرالیا شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا

سیدنی:

شهر سیدنی مرکز ایالت نیو ساوت ولزبا مساحت 12144 کیلومتر مربع در ساحل جنوب شرقی استرالیا واقع شده و بزرگترین وپر جمعیت ترین شهر در استرالیا و اقیانوسیه است.اطراف سیدنی هفتاد بندرگاه وساحل

اقیانوسی وجود دارد.در این شهر شش دانشگاه مهم وجود دارد:دانشگاه تکنولوژی سیدنی،دانشگاه نیو ساوت ولز،دانشگاه مککوآری،دانشگاه غرب سیدنی و دانشگاه کاتولیک استرالیا.کتابخانه ایالتی نیو ساوت ولز

قدیمی ترین و بزرگترین کتابخانه عمومی دولتی است.


ورزش:

 ورزش بخش مهمی از فرهنگ مردم سیدنی به شمار می آید مهم ترین ورزش در شهر راگبی است.هم چنین کریکت از ورزش های تابستانی معروف شهر است.استادیوم استرالیا در سال 1999برای میزبانی مسابقات


المپیک تابستانی 2000با گنجایش 110 هزار نفر ساخته شد.

شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا

اقتصاد:

سیدنی از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارد.سه چهارم فعالیت اقتصادی ایالت نیو ساوت ولز در این شهر صورت میگیرد و بزرگترین مراکز امور مالی کشور در این شهر واقع هستند.صنعت گردشگری نقش مهمی در اقتصاد

شهر سیدنی و زندگی در استرالیا دارد.شهر سیدنی یکی از بندرگاههای مهم مبادله کالاهای وارداتی و صادراتی است.محصولاتی از قبیلگندم-پشم و گوشت از طریق بنادر سیدنی صادر میشوند.


اماکن دیدنی:

بندرگاه سیدنی یکی از اماکن طبیعی مهم این شهر است که دو بنای معروف هاربر بریج وسالن اپرا را در خود جای داه است. از دیگر بنبهای مهم میتوان به(برج سیدنی-بنای یادبود آنزاک-کلیسای جامع سنت ماری و


مسجد لیکمبا ) اشاره کرد.

ملبورن:

ملبورن در جنوب شرقی استرالیا قرار دارد.مرکز ایالت ویکتوریا و دومین شهر پر جمعیت استرالیا است.آب و هوای شهر ملبورن اقیانوسی است.ملبورن را شهری چند فرهنگی میدانند.در این شهر حدود 180گویش وزبان

وجود دارد ولی زبان اصلی آن انگلیسی است وپس از آن زبان های چینی،ایتالیایی،یونانی و ویتنامی بیشترین استفاده در این شهر را دارند.این تنوع نژادی باعث شده تا زندگی در استرالیا هر سال متقاضی بیشتری

داشته باشد

تحصیلات:

ملبورن دانشگاه های زیادی دارد که در میان آنها دانشگاه ملبورن و دانشگاه موناش معتبرترند.وجود دنشگاه هایی معتبر در شهر ملبورن باعث شد تا این شهر در ردیف چهارم برترین شهرهای دانشگاهی جهان پس از لندن

بوستون و توکیو قرار بگیرد.

شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا

حمل ونقل:

سیستم حمل ونقل عمومی شهر ترکیبی از قطار،تراموا،اتوبوس،دوچرخه و تاکسی است.شبکه تراموای ملبورن از وسیع ترین شبکه های تراموا در سطح جهان است.حمل ونقل دریایی یکی از رایج ترین روش های حمل

و نقل در شهر است.بندر شهر ملبورن که بزرگترین بندر استرالیا است یکی از پنج بندر مهم نیمکره ی جنوبی است .در حال حاضر فرودگاه بین المللی ملبورن فرودگاه اصلی شهر است که دومین فرودگاه پر ازدحام

استرالیا بعد از فرودگاه سیدنی است.سیستم حمل و نقل مدرن استرالیا باعث شده تا زندگی در استرالیا سریعتر و با کیفیت تر باشد.

بریزبین:

بریزبین با وسعت 5904 کیلومتر مربع درشرق استرالیا در جنوبی ترین بخش ایالت کوییزلند واقع شده و مرکز این ایالت است.رودخانه بریزبین از مرکز این شهر عبور میکند.اب و هوای این شهر نیمه گرمسیری و مرطوب

است.بریزبین با جمعیت حدود 2004262 سومین شهر بزرگ استرالیاست.

تحصیلات:

در این شهر دانشگاه ها و کالج های زیادی وجود دارد.که از مهمترین آن ها (دانشگاه کوییزلند و دانشگاه گریفیث) است.

اقتصاد:

این شهر یکی از قطب های تجاری استرالیاست وشرکت های الکترونیکی زیادی مثل ال جی-سامسونگ و پاناسونیک برای اینکه توزیع و پخش آن ها در این شهر بهتر باشد با یکدیگر رقابت دارند.بندر بریزبین سومین بندر







مهم استرالیاست.این شهر یکی از مراکز صنعتی مهم استرالیا محسوب میشودو پالایشگاه نفت،کارخانه های فلزکاری،ریل

سازی،دباغی،نساجی،و تولید کاغذ،نوشابه،الوار،تنباکو،کفش و ماشین آلات از مهمتریت صنایع آن هستند.

مراکز خرید:

در این شهر تعداد زیادی مراکز خرید ،سوپرمارکت و فروشگاه وجود دارد که آن را به بهترین شهر خرید در کل کوییزلند تبدیل کرده اند.از جمله مراکز مهم خرید این شهر: (کویین استریت،مرکز خرید مایر،مرکز خرید وینتر



گارن،کوییز پلازا، میدان پست خانه و مرکز خرید ایندوروپیلی میباشذ.

شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا

پرث :

بندر پرث در غرب استرالیا با مساحت 5386کیلومتر مربع مرکز استرالیای غربی است و میان اقیانوس هند ونواحی پست ساحلی دارلینگ در ساحل رودخانه سوان واقع شده است.پرث با جمعیت 1658992نفر چهارمین

شهر پر جمعیت استرالیاست.

تحصیلات:

دانشگاه های مهم شهر پرث:

(دانشگاه استرالیای غربی،دانشگاه مورداک،دانشگاه فنی کرتین،دانشگاه ادیت کوان)

اماکن مذهبی:

(مسجد پرث،کلیسای جامع سنت ماری،کلیسای بزرگ سنت جرج،کلیسای قدیسین و کلیسای وسلی)

جشنواره ها:

شهر پرث هر سال میزبان مسابقات مختلف ورزشی . جشنواره های مختلفی است.از جشنواره های پرث میتوان به موارد زیر اشاره کرد:













(جشنواره بین المللی هنر،جشنواره فلفل،جشنواره مد پرث،جشنواره بین المللی فیلم پرث،جایزه بزرگ موسیقی استزالیای غربی).

آدلاید:

شهر ساحلی آدلاید در جنوب استرالیا با مساحت 1827 کیلومتر مربع و ارتفاع متوسط پنجاه متر بالاتر از سطح دریا پر جمعیت ترین شهر و مرکز ایالت استرالیای جنوبی است.طبق آمار سال 2010 جمعیت آدلاید



1203873نفر است و پنجمین شهر پر جمعیت استرالیا به شمار می آید.

اقتصاد:

اقتصاد آدلاید در درجه اول به صنایع تولیدی ،تکنولوژی علوم دفاعی،تحقیق و پژوهش،صادرات کالا و خدمات وابسته است.تقریبا نیمی از اتومبیل های تولید شده در استرالیا در کارخانه جنرال موتور هولدن آدلاید ساخته



میشوند.

بزرگترین شرکت نفتی استرالیا سانتوس کار خود را از سال 1954 شروع کرده و درآمد آن در سال 2008در حدود 2762 میلیارد دلار بوده است و دومین شرکت سرمایه گذاری بزرگ استرالیا با نام شرکت سرمایه گذاری

محدود آرگو در این شهر قرار دارد.

مراکز خرید:

وجود فروشگاه ها و مراکز خرید در این شهر آدلاید را به یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای خرید تبدیل کرده است.بعضی از مهمترین این مراکز عبارتند از: مرکز خرید وست فیلد ماریون،مرکز خرید وست فیلد تی تری



پلازا،مرکز خرید راندل مرکز خرید مایر،بازار مرکزی ادلاید،بازار محله چینی ها،مرکز خرید الیزابت.

پارک ها ومناطق آبی:

(باغ گیاه شناسی،پارک گیاه شناسی،پارک ویکتوریا،پارک الدر،باغ های هیمجی آدلاید،باغ وحش آدلاید،پارک ملی بلیر،پارک حفاظت شده موریالتا، تپه های ادلاید ،و جزیره کانگورو ).

گلد کوست:

گلدکوست در جنوب شرقی ایالت کوییزلند در حدود 70 کیلومتری جنوب بریزبین کنار اقیانوس آرام قرار دارد.گلدکوست به علت دارا بودن آب و هوایی مناسب امکانات موج سواری ودیدنی های فراوان یکی از توریستی ترین







شهرهای استرالیاست.

تحصیلات:

گلدکوست دارای سه دانشگاه بزرگ است :دانشگاه ساوترن کراس، دانشگاه باند و دانشگاه گریفیث.

بناهای دیدنی:

ساختمان کیو وان ،برج های چورون رنسانس .

جشنواره ها:

در طی سال جشن ها و جشنواره های گوناگونی در گلدکوست برگزار میشوند که بعضی از آن ها عبارتند از:

(مجیک میلیونز، جشنواره وینترسان، کولانگاتاگلد، پان پاسفیک مسترزگیم).

هوبارت:

بندر هوبارت با مساحت 1357کیلومتر مربع در جزیره تاسمانی در جنوب استرالیا و جنوب شرقی ایالت تاسمانیا در دهانه رود درونت واقع شده و مرکز این ایالت است.

اقتصاد:

هوبارت شهر بندری پر تردد و از بنادر مهم تدارکاتی برای سفرهای تحقیقاتی به قطب جنوب محسوب میشود.صادرات اصلی شهرشامل پشم ، سنگ معدن ،الوار و میوه است.

دیدنی ها :

اماکن مذهبی

(کلیسای بزرگ سنت دیوید ، کلیسای آنجلیکن سنت جورج، کنیسه هوبارت )

موزه ها و اماکن فرهنگی:

(موزه دریایی ،موزه وگالری هنر تاسمانی ، موزه هنر جدید وقدیم)

جشنواره ها:

(جشنواره مردمی سیگنت، جشنواره بادبادک ها، جشنواره قایق های چوبی، جشنواره گل لاله، جشنواره طعم وجشنواره فرینج هوبارت).

داروین:

داروین مرکز ایالت استرالیای شمالی با مساحت 112 کیلومتر مربع در کنار دریای تیمور قرار داردو از سمت شرق به خلیج فرانسیس و از سمت غرب به حاشیه خلیج کالن محدود شده است.حدود نیمی از جمعیت داروین







































را مسیحیان تشکیل میدهند.پیروان ادیان دیگر از جمله مسلمانان ،بودایی ها،هندوها و یهودیان نیز در داروین زندگی میکنند.شرایط مهاجرت به استرالیا در همه ایالت ها برابر است و در این مورد با کانادا متفاوت است.

ورزش:

یکی از مسابقات ورزشی مهمی که در این شهر برگزار میشود،مسابقه بین المللی ماشین های خورشیدی در مسیر داروین-آدلاید است که برای اولین بار در سال 1987 برگزار شده است.

پارک ها ومناطق طبیعی:



(پارک ملی کاکادو، پارک ملی لیچ فیلد، پارک ملی نیتمولیک یا کاترین جورج ).

جشنواره ها :

(جشنواره سی بریز، جشنواره داروین، ایزوتوپیا،باس این د گراس).

بالارات:

این شهر در ایالت ویکتوریا و در 105کیلومتری شمال غربی ملبورن قرار دارد و با جمعیتی حدود 94000نفر بیسستمین شهر پر جمعیت استرالیاست.بالارات با لقب هایی مانند شهر طلا و آتن استرالیا به رغم جمعیت اندک خود در تلریخ و اقتصاد استرالیا جایگاه ویژه ای دارد.

اقتصاد:

بالارات در حال حاضر یکی از مهمترین شهرهای ایالت ویکتوریاست و اقتصاد آن را توریسم معادن طلا و صنایعی مانند شعبه کارخانه تولید شکلات مارس ، کارخانه صنایع غذایی مکین، کارخانه تولید ریل آهن بالارات نورث ورک شاپز، وچندین کارخانه محلی تولیدات نساجی ، کاشی و محصولات غذایی تشکیل میدهند.

منبع : استرالیا و شهر های آن