شهری معلق در دریا


شهری شناور در اقیانوس

ارباب دریای ناحیه ی کارائیب. این لقبی می باشد که به بوت اوسیس - بزرگ‌ترین کشتی تفریحی

دنیا می دهند. این اسم مستعار، قبل از این به کشتی آلوره گفته می شد؛ کشتی‌ای که ازطریق همین

 شرکت سازنده اوسیس، یعنی‌رویال کارائیب تولید شده بود و هم‌اکنون به اسم خواهر دوقلوی اوسیس شناخته می‌شود.

 
اوسیس پهناور‌ترین و پرهزینه‌ترین کشتی گردشگری اقیانوس گردی است که تا به حال در دنیا تولید شده است.

این کشتی، پنج حجم بزرگ‌تر از کشتی تایتانیک ارست و یک و نیم میلیارد دلار برای تولید آن خرج شده می باشد.

 

 

شهری معلق در اقیانوس

 

اوسیس 360 متر طول، 47 متر عرض و 220 هزار تن وزن دارد. ارتفاع این کشتی 18 طبقه، 65 متر از سطح دریاست و علاوه بر آن، نه متر از این کشتی نیز زیر آب قرار می‌گیرد.

این کشتی با طراحی منحصر به‌فردش در واقع یک شهر شناور در دریاست که شامل استخر با امکان موج‌سواری، سالن بدنسازی، سالن سینما و تئاتر با ظرفیت 600 نفر، زمین فوتبال و بسکتبال،

چندین رستوران و کافی‌شاپ، شهربازی و پارک و دو دیوار بزرگ صخره‌نوردی است.

 

شهری معلق در اقیانوس

 

 

در این کشتی، مرکز خریدی نیز ساخته شده است. زمین فوتبال و استخر آن حتی جایی برای نشستن تماشاچیان هم دارد. تمام اتاق‌هایش دو بالکن دارد: یکی به سمت

 داخل کشتی که نمایی از پارک و زمین بازی دارد و یکی به سمت بیرون که نمای بسیار زیبایی از اقیانوس دارد. 42 آسانسور در کشتی اوسیس تعبیه شده که هر کدام گنجایش جابه‌جایی 16 نفر را دارد. سالن تئاتر اوسیس در پایین‌ترین نقطه از کشتی ساخته شده و نمایی از زیر آب دارد.

 

 

شهری معلق در اقیانوس

 

 

 

اوسیس حتی آرایشگاه و مهدکودک نیز دارد. پارک در طبقه هشتم ساخته شده و مساحت آن 1900 متر است. در این پارک، 12 هزار درخت وجود دارد که 62 درخت تاک و 56 گیاه بامبو

از آن جمله است. همچنین آب‌نمایی موزیکال و زیبا در میان پارک ساخته شده است. در هر طبقه یک رستوران قرار دارد که در تمام آنها، انواع غذاهای بین‌المللی سرو می‌شود.

سازنده کشتی تفریحی اوسیس، شرکت آمریکایی رویال کارائیب است که تا به حال بزرگ‌ترین و مشهورترین کشتی‌های تفریحی دنیا را طراحی کرده و ساخته است. ساخت اوسیس از سال 2006 در فنلاند آغاز شد و تقریبا سه سال طول کشید.

 

 

 

 

 

برای انجام ساخت وب سایت استفاده از زبان برنامه نویسی پی اچ پی بهتر است یااینکه asp ؟

برای طراحی سایت استفاده از زبان برنامه نویسی php بهتر می باشد یااینکه asp ؟

برای انجام طراحی سایت استفاده از زبان برنامه نویسی php بهتر می باشد یا asp ؟


هر دو روش زبان برنامه نویسی متاثر وب ، رایج ترین زبان ها برای انجام طراحی وب سایت های داینامیک میباشند.

از نظر کاربرد میتوان بیان کرد که هر دو یک کارایی داشته و اختلاف این زبان ها در طریقه نوشتن

 کدهای آنها است.

بسیاری از افراد که اطلاع چندانی از نحوه کارکرد این دو زبان برنامه نویسی ندارند به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال میباشند که کدامیک از این زبان ها بهتر میباشد. در واقع این سوال گاها موجب میشود که بحث ها و تبادل نظرهایی میان طراحان به وجود بیاید ، و به این دلیل که اکثر طراحان سایت تنها به یکی از این دو زبان تسلط دارند به سرعت در پاسخ با چنین سوالی اقدام به دفاع از زبانی میکنند که خود بر آن مسلط میباشند. در این مقاله قصد داریم که مقایسه ای مختصر و مفید بین این دو زبان برنامه نویسی داشته باشیم.

کارایی asp و php :

از نظر کارایی هر دو زبان یکسان میباشند به همین دلیل شما هر نوع وب سایتی را که بخواهید میتوانید با هر دو زبان مورد اشاره به طور کامل طراحی کنید. در واقع هیچ وب سایتی وجود ندارد که آن را تنها بتوان با یکی از این دو زبان برنامه نویسی کرد.

asp ارزان تر است یا php ؟

با توجه به اینکه asp را کمپانی مایکروسافت پشتیبانی میکند ، برای اجرای آن در سرور نیازمند به محصولات مایکروسافت میباشید. محصولاتی نظیر iis که در هاست ویندوز قابل اجرا میباشند. اما در طرف مقابل پی اچ پی را میتوان در هاست ویندوز و یا لینوکس اجرا نمود. به دلیل گران تر بودن هاست ویندوز و متعلقات آن نسبت به هاست لینوکس ، و با در نظر گرفتن این مسئله که asp تنها بر روی هاست ویندوز قابل اجراست میتوان گفت که هزینه استفاده از php کمتر میباشد.

عمومیت این دو زبان

پی اچ پی یک زبان لایه باز است به همین دلیل در قیاس با asp از عمومیت بیشتری برخودار است. شاید میتوان گفت که برای زبان برنامه نویسی php اسکریپت ها و کدهای بیشتری وجود دارد به همین دلیل بسیاری از کدهایی که یک برنامه نویس برای طراحی یک سایت احتیاج دارد به زبان پی اچ پی از قبل وجود دارند. همچنین میتوان از سیستم های مدیریت محتوا که به زبان php میباشند نام برد.





یادگیری نصب سایت در جست وجو گر گوگل مپ

 یادگیری ثبت سایت در جست وجو گر گوگل مپ


برای پثبت محل مورد نظرتان درجست وجو گر گوگل مپ بهتر می باشد یک اکانت جیمیل داشته باشید و در اکانت جیمیل لاگین باشید بعد وارد google map به این آدرس واردشوید

اگر دفتر اداره، پارک و خلاصه مکانی را سراغ داریدد که دوست دارید نام آن را به نقشه‌های اینترنتی گوگل (Google Map) و طبیعتاً به تمام نقشه‌های GPSها بیافزایید، این مطلب را دنبال کنید.
یکی از موردهای استفاده این کار، این می باشد.
مثلاً رئیس دانشگاه خواسته که اسم دانشگاه را روی نقشه گوگل (Google Map) اضافه کنم که اگر دانشجویان جدید الورود با GPS یا نقشه گوگل خواستند آدرس دانشگاه را بفهمند، راحت باشند.

گذشته از نام مکان‌ها، شما می‌توانید (خیر امواتتان!) به گوگل (و مردم دنیا) در رسم نقشه شهر یا روستا و منطقه خود کمک کنید. جاده‌ها را رسم کنید و نامگذاری کنید، خانه‌ها و پارک‌ها و ... را رسم کنید و خلاصه یک Map Maker باشید.

برای این کار، کافی‌ست به Google Map Maker بروید.

در آنجا آدرس خود را ثبت کنید و منتظر بمانید تا تایید شود .

کابینت خانه ام دی افیا فلزی را به چه طریق بگیریم؟

 کابینت آشپزخانه ام دی افیا فلزی را ازکجا بخریم؟

 کابینت خانه MDF یا فلزی را به چه طریق خریداری کنیم؟

این دوره طرفدارانMDF خیلی زیاد تر از   کابینت فلزی   است. شاید فروش خوب را باید بدهکار زیبایی مدرنی دانست که این طرح کابینت به آشپزخانه شما می دهند.البته این موضوع را هم نباید فراموش کرد که  کالا عالی ام دی اف در مقابل حرارت، رطوبت، مواد شیمیایی و میکروب خیلی مقاوم است. سبکی، قابلیت اجرای طرح های خلاقانه، که نتیجه ی عدم محدودیت در اشکال و ابعاد موجود است را هم به این مزایا اضافه کنید.

 

مدل کابینت

اگر می خواهید از MDFاستفاده کنید باید بدانید که نگهداری آن دقت بیشتری میطلبد.هیچوقت نباید کابینت های MDF را با آب بشویید.حتی اگر فروشنده به شما گفت کابینت شما ضدآب است.MDF

مقاوم به آب وجود  ندارد. فقط درجه مقاومت آنها در برابر رطوبت متفاوت است.برای تمیز کردن آنها از دستمال نمدار و یک شوینده ی ملایم استفاده کنید.

چیزی کهMDF را کمی برای سلامتی خطرناک می کند فرمالدیید به کار رفته در رزینی است که ذرات چوب را به یکدیگر می چسباندکه طبق استانداردهای تعریف شده باید به مقدار کم استفاده شود.(فرمالدیید ماده ای به شکل گاز یا مایع و بدون رنگ همراه با بوی تند شبیه به بوی ادویه جات است) فرمالدیید موجب اختلالات دستگاه تنفسی، بروز آسم، سرطان بینی و یا سرطان های دیگر در افرادی که با این ماده تماس دارند، می شود. این ماده در صورتی که روی پوست دست و صورت بریزد موجب خوردگی و آسیب شدید به پوست می شود.اما با وجود این ویژگی های نگران کننده ی فرمالدیید،مقدار آن در ساخت ام دی اف به اندازه ای نیست که باعث نگرانی زیادی شود. اما بخار شدن فرمالدیید به کار رفته در آن می تواند هوای خانه را آلوده کند و موجب اختلالات تنفسی به خصوص در کودکان شود که البته برای پوشاندن سطح آن از لایه هایی که معمولا از جنس پلی وینیل هستند استفاده می کنند.

مدل کابینت

راه به صرفه تر هم از نظر قیمت و هم داشتن بهترین کیفیت ترکیب گزینه های انتخابی موجود با هم است! کابینت های رایج در بازار از انواع بدنه و در فلزی، بدنه فلزی و در لترونی، بدنه فلزی و در MDF ، بدنه لترون و در MDF، بدنه MDF و در MDF، و در MDF و در پروفیل هستند که برای طراحی آشپزخانه به کار میرود.

یک راه دیگر برای طراحی دکوراسیون داخلی صرفه این است که  برای کابینت‌های د‌یواری، که ارتفاع استاند‌ارد‌ آنها ۷۰ سانتیمتر است، از کابینت‌های لترونی (د‌ر ایران به نئوپان‌هایی که توسط لترون روکش می‌شوند‌، لترون گفته می‌شود‌) استفاد‌ه کنیم‌ و برای کابینت‌های زمینی که ارتفاع استاند‌ارد‌ آنها ۹۰ سانتیمتر است، ازMDF‎یا فلز که جنس مقاوم‌تری د‌ر برابر رطوبت د‌ارند‌، بهره گرفت.

همچنین می توانید از کابینت هایی استفاده کنید که اسکلت فلزی و درهای MDFدارند

عکس هایی از کشور زیبا و آرام سوئیس


عکس هایی از کشور قشنگ و آرام سوئیس

منطقه قشنگ و آرام سوئیس:

 
منطقه قشنگ و آرام سوئیس در رتبه هفتم جدول شادترین انسان های دنیا قرار دارد. حدودا حاوی 7.5 میلیون جمعیت می باشند و متوسط مدت عمر در این منطقه در حدود 81 سال میباشد.

 

میزان جرائم درکشور سوئیس بسیار کم است و سوئیس از زیر بنای استوار اقتصادی برخوردار می باشد. در آمد سرانه افراد این کشور 32.300 دلار می باشد. کانون صلیب سرخ دنیا در این کشور قرار دارد.

 

فعالیت های ورزشی از جمله اسکی و قایقرانی نقش بسزایی در زندگی روزمره مردم این کشور دارد. معدل بودجه سلامتی برای هر نفر در این کشور در سال 3.445 دلار است. دارای مرز مشترک با آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتریش میباشد.

 

 

کشور آرام و زیبای سوئیس

 

قوانین و آداب و رسوم :


1- مردم سوئیس بسیار به مقررات احترام می گذارند و بی نظمی و نقض مقررات را به هیچ وجه برنمی تابند، بنابراین رعایت قوانین و مقررات واحترام به حقوق دیگرافراد جامعه ضرورت تام دارد.

 

2- مسافرین اتوبوس ها، ترامواها و قطارهای درون شهری بلیط و کارت تردد طلب نمی شود و فرض بر این است که همه دارای بلیط هستند اما هر از چند گاهی مامورین مخفی برای کنترل بلیط و کارت های مجاز تردد سر زده وارد وسایط نقلیه عمومی می شوند. لذا تهیه بلیط اینگونه وسایل نقلیه عمومی قبل از سوار شدن ضروری است.

 

3- مقررات و قوانین داخلی سوئیس برای گردشگران خارجی نیز کاملا اجرا می گردد و پلیس نسبت به رعایت آن از طرف خارجی ها هیچگونه انعطاف و اغماضی ندارد.

 

4- افراد خارجی که وارد این کشور میشوند باید مبدا و منبع پولهای همراه خود را بدانند تا درصورت سوال از طرف مقامات ذیربط بتوانند پاسخ لازم را داشته باشند در غیراین صورت مشمول پولهای قاچاق و غیر قانونی می شوند که براحتی نمی توان به حل و فصل آن اقدام نمود.

 

5- برای رانندگی در این کشور می باید گواهینامه ملی آن یا یک گواهینامه بین المللی (I D P) در اختیار داشته باشید. (I D P) یک مجوز بین المللی برای رانندگی است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نیاز به گذراندن دوره های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از 160 کشور جهان رانندگی نمایند، مضاف بر اینکه این مجوز به عنوان یک سند معتبر بین المللی، می تواند تعیین و تأیید کننده هویت دارنده آن به شمار آید. اضافه می نماید متقاضیان این نوع گواهینامه می توانند در داخل کشور با مراجعه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران معاونت راهنمایی و رانندگی و با ارائه گواهینامه ایرانی معتبر خود، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

 

گزارش تصویری از طبیعت بکر و بسیار زیبای کشور سوئیس