آموزش تعمیرات لپ تاپ :Laptop دستگاهی با ابعاد کم که بسیار حساس است

آموزش تعمیرات لپ تاپ :Laptop دستگاهی با ابعاد کم و تقریباً با وزن کم می باشد. جرم رایانه کیفی  معمولاً بین یک الی ۷ کیلو است که به اندازه و مواد مصرف شده در ساخت آن بستگی دارد. Laptop مینی تر از کامپیوتر ‌های معمولی می باشد و می‌تواند با یک پیل کار کند و یا از یک مبدل AC/DC بیرونی کار کند. بسیاری از آن‌ها چند سلول سه ولت دارند که در اجرای عملکرد ساعت و دیگر چیز ها در زمان قطع ولتاژ کارایی دارد. رایانه کیفی ها به طور کلی دارای همان اجزایی هستند که در یک رایانه رومیزی وجود دارد ولی با این تفاوت که تا جای ممکن از وزن و اندازه آنها کاسته شده‌است.  آموزش تعمیرات لپ تاپ لپ‌تاپ ‌ها دارای صفحه نمایش بلور مایع هستند و چند طرح حافظه درآن‌ها برای RAM در نظر گرفته شده‌است. لپ‌تاپ ‌ها دارای یک صفحه کلید سرخود هستند و یک ماوس نیز روی صفحه زیرین آنها وجود دارد ولی می‌توان صفحه‌کلید و ماوس خارجی و جداگانه نیز به آنها متصل کرد. Laptop ها در انواع مختلف ساخته شده اند. و خریداد با توجه به کاری که با لپ‌تاپ می خواهد انجام بدهد آن ها را خریداری می کند.

گونه‌هایی از رایانه کیفی.

Umpcs

این نوع از لپ‌تاپ ‌ها اندازه بسیار کوچکی دارند آموزش تعمیرات لپ تاپ  و در نتیجه سیارتر از گونه‌های دیگر به حساب می‌آیند. اندازه آنها مانند PDA است و نوت‌بوک نیز خوانده می‌شوند و می‌توان آنها را روی زانو گذاشته و از آنها استفاده کرد.

با این وجود در درایو سخت می‌تواند حرارت را تولید کند که عامل آسیب خواهد بود. به علت اندازه کوچک، آن‌ها ترکیبی از صفحه نمایش cm۲۰ برای کاربرها خواهند بود.

 آن‌ها می‌توانند صفحه کلید مینیاتوری و رابط موس داشته باشند. آن‌ها عملکرد ضعیف دارند و مولفه‌های پرانرژی هستند.

Ultraportable

این نوع از رایانه کیفی‌ها صفحه نمایش کوچکتر از ۱۲ اینچ به صورت مورب دارند و وزن آن‌ها کمتر از ۵–۳ پوند است. صفحه کلید آن‌ها اندازه کامل ندارد. مخاطبین اولیه آن‌ها مسافران تجاری هستند

 که به laptop سبک نیاز دارند. این‌ها اغلب خیلی گران  آموزش تعمیرات لپ تاپ  هستند و دارای عمر طولانی باتری می‌باشند. Cpu با توان خانگی نیز استفاده شود. laptop از نوع نوری و باریک دارای وزن ۶–۴ پوند است

 و اندازه صفحه نمایش بین ۱۲ و۱۴ اینچ می‌باشد. laptop قاب بزرگ وزن ۷–۵ پوند دارد و اندازه صفحه نمایش ۱/۱۴ اینچ و ۴/۱۵ می‌باشد. ؛

رایانه جانشینی دسک تاپ: این‌نوع از Laptop‌ها عمدتاً در محل ثابت استفاده می‌شوند و به علت وزن و اندازه خود مطلوب نمی‌باشند. آنها فضای بیشتری را برای مولفه‌ها عرضه می‌کنند و به‌اندازه ۱۷ – ۲۰ in هستند.

 این‌ها دارای عمر باتری خیلی کوتاه می‌باشند که بیش از ۳ساعت نمی‌باشد زیرا سخت‌افزار جهت استفاده مؤثر باتری بهینه نشده‌است. گاهی اوقات آن‌ها را luggable گویند.


این مثال از آنها شامل نوت بوک بازی است که می‌تواند پردازش گرافیکی سه بعدی انجام دهد.