باحالترین شکنجه گاه دنیا چه محلی می باشد


خوبترین شکنجه گاه جهان کجاست

تنگه شاهین، تاریخ ترسناکی را در پیشانی خود دارامی باشد. منطقه ای که مسئولین آن زندانیان

را در آنجا آزار می دادن و به قتل می رساندن. با این وضعیت این تنگه سیاه ازجمله از جذاب ترین مقاصد گردشگری

امروز سرزمیناسترالیاست که آرامش و زیبایی را یک جا به بازدید کنندگانش هدیه می دهد.

 

اگر از هر شهروند استرالیایی قصدکند چند مکان دیدنی کشورش را به افراد معرفی کند، بدون شک تنگه شاهین در تاسمانی (که به گردن شاهین معروف است) یکی از این پیشنهادها خواهد بود.

 

تاسمانی که 368 سال از زمان کشف آن می گذرد یکی از دیدنی ترین جزایر اقیانوسیه است که با پوشش گیاهی و طبیعت وحشی خود گردشگران را به بهشتی گمشده مهمان می کند. با این حال، این بهشت گم شده بخشی از جذابیت خود را مدیون تنگه باریک شاهین است که پدیده های نادری از فرسایش زمین در آن به چشم می خورد.

 زیباترین شکنجه گاه دنیا

فرسایش زمین در این منطقه آنقدر شکل منظمی دارد که شاید در نگاه اول باور نکنید تمام مستطیل های کف زمین، حاصل گونه نادری از فرسایش آبی هستند! این مستطیل ها که بیشتر به کرت بندی زمین های کشاورزی شباهت دارند، بهترین نمونه از این نوع فرسایشند که نه تنها گردشگران، بلکه زمین شناسان زیادی برای بازدید از آنها روانه تاسمانی می شوند.

 

تنگه شاهین در اوایل قرن 19 یکی از مخوف ترین و سخت گیرترین زندان های استرالیا را در خود جای داده بود و به همین دلیل، زندانیان تازه وارد آن در گذشته تصور می کردند که این مستطیل ها، دست ساز هستند و برای جلوگیری از فرار زندانیان به سمت دریا ساخته شده اند. با این حال «مارتین کَش» یکی از معروف ترین زندانیانی بود که موفق شد دو بار از این زندان فرار کند و از سد زمین مشبک تنگه بگذرد و به دریا برسد.

 

این روزها زندان تنگه شاهین جای خود را به موزه ای داده است که لقب پر بازدیدترین موزه استرالیا را با خود یدک می کشد.

 

تاریخ تلخ این تنگه یک بار دیگر در سال 1996 تکرار شد. وقتی که قتل عام وحشتناکی در این منطقه اتفاق افتاد تا تنگه شاهین به عنوان سرزمین شکنجه و مرگ شناخته شود. اما با این حال، طبیعت این تنگه آنقدر زیباست که می تواند سرپوشی بر تمام زشتی ها و سیاهی های آن بگذارد و تنگه 400 متری تاسمانی را تبدیل به یکی از گردشگرپذیرترین نواحی اقیانوسیه کند!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.