برای انجام ساخت وب سایت استفاده از زبان برنامه نویسی پی اچ پی بهتر است یااینکه asp ؟

برای طراحی سایت استفاده از زبان برنامه نویسی php بهتر می باشد یااینکه asp ؟

برای انجام طراحی سایت استفاده از زبان برنامه نویسی php بهتر می باشد یا asp ؟


هر دو روش زبان برنامه نویسی متاثر وب ، رایج ترین زبان ها برای انجام طراحی وب سایت های داینامیک میباشند.

از نظر کاربرد میتوان بیان کرد که هر دو یک کارایی داشته و اختلاف این زبان ها در طریقه نوشتن

 کدهای آنها است.

بسیاری از افراد که اطلاع چندانی از نحوه کارکرد این دو زبان برنامه نویسی ندارند به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال میباشند که کدامیک از این زبان ها بهتر میباشد. در واقع این سوال گاها موجب میشود که بحث ها و تبادل نظرهایی میان طراحان به وجود بیاید ، و به این دلیل که اکثر طراحان سایت تنها به یکی از این دو زبان تسلط دارند به سرعت در پاسخ با چنین سوالی اقدام به دفاع از زبانی میکنند که خود بر آن مسلط میباشند. در این مقاله قصد داریم که مقایسه ای مختصر و مفید بین این دو زبان برنامه نویسی داشته باشیم.

کارایی asp و php :

از نظر کارایی هر دو زبان یکسان میباشند به همین دلیل شما هر نوع وب سایتی را که بخواهید میتوانید با هر دو زبان مورد اشاره به طور کامل طراحی کنید. در واقع هیچ وب سایتی وجود ندارد که آن را تنها بتوان با یکی از این دو زبان برنامه نویسی کرد.

asp ارزان تر است یا php ؟

با توجه به اینکه asp را کمپانی مایکروسافت پشتیبانی میکند ، برای اجرای آن در سرور نیازمند به محصولات مایکروسافت میباشید. محصولاتی نظیر iis که در هاست ویندوز قابل اجرا میباشند. اما در طرف مقابل پی اچ پی را میتوان در هاست ویندوز و یا لینوکس اجرا نمود. به دلیل گران تر بودن هاست ویندوز و متعلقات آن نسبت به هاست لینوکس ، و با در نظر گرفتن این مسئله که asp تنها بر روی هاست ویندوز قابل اجراست میتوان گفت که هزینه استفاده از php کمتر میباشد.

عمومیت این دو زبان

پی اچ پی یک زبان لایه باز است به همین دلیل در قیاس با asp از عمومیت بیشتری برخودار است. شاید میتوان گفت که برای زبان برنامه نویسی php اسکریپت ها و کدهای بیشتری وجود دارد به همین دلیل بسیاری از کدهایی که یک برنامه نویس برای طراحی یک سایت احتیاج دارد به زبان پی اچ پی از قبل وجود دارند. همچنین میتوان از سیستم های مدیریت محتوا که به زبان php میباشند نام برد.





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.